معرفی پروژه‌های گروه فراب در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در نمایشگاه صنعت برق ایران

معرفی پروژه‌های گروه فراب در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در نمایشگاه صنعت برق ایران

معرفی پروژه‌های گروه فراب در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در نمایشگاه صنعت برق ایران

وزیر نیرو در بازدید از غرفه گروه فراب در نخستین روز از بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، با پروژه‌های گروه فراب در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر آشنا شد و برنامه‌های فراب در این حوزه برای وی تشریح شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت فراب، بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، صبح جمعه هفتم آبان‌ماه 1400 با حضور وزیر نیرو و جمعی از معاونان و مدیران ارشد صنعت برق کشور و تعدادی از میهمانان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد.
در غرفه گروه فراب در این نمایشگاه، نمایندگانی از شرکت‌های فراب، ساختمان و نصب فراب و مدیریت انرژی و توسعه طرح‌های تجدیدپذیر فراب حضور دارند و به معرفی توانمندی‌ها و پروژه‌های گروه فراب در بخش‌های مختلف صنعت برق می‌پردازند.
«علی‌اکبر محرابیان»، وزیر نیرو، در بازدید از غرفه گروه فراب در نخستین روز از این نمایشگاه، با ارائه توضیحاتی از سوی نمایندگان شرکت‌های فراب و ساختمان و نصب فراب، با پروژه‌های گروه فراب در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، به ویژه نیروگاه‌های خورشیدی آشنا شد.
نمایندگان گروه فراب در غرفه همچنین در پاسخ به پرسش وزیر نیرو درباره برنامه‌های فراب برای توسعه فعالیت‌ها در این زمینه، توضیحات لازم را در این زمینه بیان کردند.
این گزارش می‌افزاید: بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، از هفتم تا دهم آبان‌ماه امسال در 11 سالن نمایشگاهی به وسعت 40 هزار متر مربع که شامل 18 هزار و 200 متر مربع فضای سرپوشیده داخلی است، از ساعت 9 تا 17 دایر است.
غرفه گروه فراب در سالن خلیج فارس (1-44) این نمایشگاه واقع شده است.

وزیر نیرو در آیین افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران:
«انرژی»؛ مهم‌ترین محور توسعه و فرصت پیشرفت کشور است

وزیر نیرو گفت: مهم‌ترین محور توسعه و فرصت پیشرفت کشور، انرژی است و یکی از بهترین روش‌های استفاده از انرژی، تولید برق برای مصرف است.
«علی‌اکبر محرابیان»، وزیر نیرو، این مطلب را روز جمعه در آیین افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، بیان کرد و گفت: صنعت پرافتخار برق، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه میهن عزیزمان است.
محرابیان سپس اظهار کرد: نمایشگاه محل عرضه آخرین دستاوردها و مجموعه روش‌های شناخت مردم از پیشرفت‌های این صنعت است و به روایتی دیگر، محل تبادل نظر و همفکری برای توسعه آتی این صنعت است.
وزیر نیرو در ادامه گفت: در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، شاهد استقبال بی‌نظیری از صنعت برق کشور هستیم. هر چند که مدتی به‌خاطر شرایط حاکم بر کشور و شیوع ویروس کرونا شاهد رکود شدیدی در صنعت کشور بودیم، اما صنعت برق در اولین فرصت و بدون وقفه فرصت را مغتنم شمرد و به صورت فعال در این دوره از نمایشگاه‌ها حضور پیدا کرد.
وی خاطرنشان کرد: در دوره‌هایی که بنده افتخار همکاری با صنایع کشور را داشتم، در بین ده‌ها سندیکای تولیدکننده، یکی از منظم‌ترین، فعال‌ترین و بابرنامه‌ترین سندیکاهای صنعتی کشور، سندیکای صنعت برق کشور بود که مجموعه تلاش‌های امروز، نشان‌دهنده رشد و پیشرفت کشور در این زمینه است.
محرابیان با بیان اینکه انرژی، مهم‌ترین محور توسعه و فرصت پیشرفت کشور است، تصریح کرد: ما از ذخایر بزرگ نفت و گاز برخوردار هستیم و می‌دانیم که یکی از بهترین روش‌های استفاده از انرژی، تولید برق برای مصرف است.
وی افزود: در موضوع انرژی، نکته بسیار مهم این است که در پی تبدیل انرژی به برق به دنبال رشد، ارزش افزوده و اشتغال هستیم؛ به عبارت دیگر با این فرصتی که در اختیار کشور قرار می‌گیرد باید بدانیم که از چه روش‌هایی می‌توانیم این سرمایه عظیم و ملی خودمان را برای رفاه جامعه و رشد کشور به‌کار بگیریم.
وزیر نیرو یادآور شد: در ابتدای انقلاب، مجموع ظرفیت تولید برق کشور کمتر از هفت هزار مگاوات بود که اکنون با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، امروز مجموع ظرفیت نیروگاه‌های نصب شده کشور به بیش از ۸۳ هزار مگاوات رسیده است.
وی افزود: این ظرفیت نصب شده شامل نیروگاه‌های حرارتی، برق‌آبی، تجدیدپذیر و نیروگاه اتمی است که به خوبی در کشور فعالیت می‌کنند، اما مصرفی که بخش تقاضا از ما انتظار دارد بسیار بیشتر از ظرفیت نصب شده در کشور است.
محرابیان با اشاره به مشکلات ایجاد شده در تابستان برای صنعت برق، گفت: در تابستانی که پشت سر گذاشتیم به‌دلیل رشد کم صنعت برق که در چند سال گذشته اتفاق افتاده، شاهد حدود ۱۵ هزار مگاوات کمبود تولید برق بودیم که این رقم یا به صورت محدودیت تولید برای صنایع کشور یا به صورت خاموشی برای مصرف خانگی اعمال ‌شد و می‌توان گفت صنعت برق کشور تابستان تلخی را پشت سر گذاشت.
وی رشد مصرف برق را به معنای رشد اقتصاد دانست و ادامه داد: زمانی که به صنایع کشور در اثر کمبود تولید برق محدودیت می‌دهیم، بدین معناست که از ظرفیت‌های اشتغال، صادرات و امکان رشد می‌کاهیم و فرصت‌هایی را که یکی پس از دیگری به صورت کوچک و بزرگ در صنعت کشور به وجود آمده و بازارهایی را که در داخل و خارج ایجاد شده، به خاطر کمبود در تولید برق از دست می‌دهیم.
محرابیان تصریح کرد: موضوعی که در حال حاضر برای صنعت برق اهمیت دارد، چگونگی برون‌رفت از این شرایط است. برنامه‌ای که امروز وزارت نیرو در پی هماهنگی‌هایی که با مجلس شورای اسلامی و دولت تدوین کرده، شامل دو شاخه توسعه صنعت و بهینه‌سازی مصرف انرژی و اصلاح بخش عرضه و مصرف صنعت برق است.
وی با بیان اینکه مجبور به جبران عقب ماندگی‌های چند سال گذشته هستیم، خاطرنشان کرد: رفع عقب‌ماندگی‌ها به عنوان یک ضرورت اجباری در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر راهی جز استفاده از تمامی ظرفیت و پتانسیل‌های کشور از جمله بخش خصوصی نداریم تا شاهد رشد صنعت باشیم.
وزیر نیرو با اشاره به برنامه توسعه‌ای وزارت نیرو، ادامه داد: برنامه‌ای که در موضوع توسعه صنعت برق تدوین شده، در حوزه ایجاد نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، تکمیل نیروگاه‌های حرارتی و توجه به انرژی تجدیدپذیر به عنوان یکی از محورهای مهم در صنعت برق برای کشور است.
وی در ادامه یادآور شد: مشکلات صنعت برق را برای سال آینده کاهش خواهیم داد و امیدواریم عقب‌ماندگی‌هایی که در این بخش وجود داشته ‌است را برطرف کنیم.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های صنعت آب و برق خبر داد:
رشد ۴۵ درصدی حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در بیست و یکمین نمایشگاه صنعت برق ایران

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های صنعت آب و برق گفت: نمایشگاه بیست و یکم صنعت برق ایران با رشد ۴۵ درصدی حضور شرکت‌‌های داخلی و خارجی نسبت به سال گذشته حاکی از نشاط، امید و پویایی این صنعت است.
«علی‌اکبر کاظمی»، مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو و رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های صنعت آب و برق، این مطلب را در آیین افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، بیان کرد.
کاظمی با بیان اینکه انرژی ارزشمندترین سرمایه و زیربنای تمدن نوین بشری و میراث ما برای نسل‌های آینده به شمار می‌رود، اظهار کرد: استفاده بهینه و پایدار از این نعمت الهی، مستلزم شناخت کامل منابع انرژی، بهره‌برداری بهینه و حفظ آن برای نسل‌های آینده است. راه‌حل‌هایی که در گذشته غیرممکن و یا پرهزینه به نظر می‌رسیدند، امروزه به لحاظ فنی و اقتصادی قابل دستیابی هستند.
وی اضافه کرد: به‌کارگیری ظرفیت‌های جدید ایجاد شده از منابع انرژی‌های تجدید شونده، سیستم‌های نوین مدیریتی، فناوری‌های پیشرفته و بهبود بهره‌وری، می‌توانند به شکوفایی اقتصادی کشور و صنعت برق کمک کنند که این امر مستلزم همکاری و تعامل فراگیر در توسعه به‌کارگیری دانش و فناوری‌هاست.
رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های صنعت آب و برق گفت: پس از بیست دوره برگزاری سالانه نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، برگزاری نمایشگاه بیست و یکم به‌رغم شرایط حاکم ناشی از ویروس کرونا و با مشارکت گسترده بخش‌های دولتی و خصوصی، سازمان‌ها و مراکز مرتبط با حوزه انرژی، دانشگاه‌ها و موسسات علمی و تحقیقاتی، شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی حاکی از آن است که این نمایشگاه به عنوان یک رویداد مهم و کلیدی مورد پذیرش مخاطبان داخلی و خارجی، مدیران، کارشناسان، متخصصان، استادان و دانشجویان، مراکز علمی و تحقیقاتی قرار گرفته است.
کاظمی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی نوآوری‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولید داخلی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت پاسخگویی به نیازهای آتی و تامین انرژی مطمئن نه تنها برای نسل‌های کنونی، بلکه برای نسل‌های آینده است.
وی اضافه کرد: در همین راستا با توجه به اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها در جایگاه صنایع زیربنایی بسیار مفید و موثر خواهد بود، قطعا معرفی توانمندی‌های شرکت‌های حاضر در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، فرصت بسیار ارزشمندی برای آشنایی و نمایش آخرین تحولات و رخدادهای این صنعت در سطح ملی و بین‌المللی بوده و زمینه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین را مهیا می‌سازد.
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه حاضر با حضور ۲۸۴ شرکت داخلی و خارجی در مساحتی به وسعت ۴۰ هزار متر مربع در قالب ۱۱ سالن، آوردگاهی از دانش تجربه و توانمندی به شمار می‌آید و حکایت از اهمیت این نمایشگاه دارد که توسعه و ایجاد همکاری‌های مشترک از دستاوردهای با ارزش آن خواهد بود.
کاظمی افزود: توسعه شناخت و تسهیل تبادل دانش و تجربه برای اقشار مختلف مرتبط با صنعت برق اعم از تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران، تولیدکنندگان، دانشگاهیان و دیگر اقشار جامعه، از هدف‌های اصلی برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.
وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه بیست و یکم که با رشد ۴۵ درصدی حضور شرکت‌های داخلی و خارجی نسبت به سال گذشته مواجه است، حاکی از نشاط امید و پویایی این صنعت خواهد بود و موجب هم‌افزایی و توسعه رونق کسب و کار در بخش‌های داخلی و توسعه صادرات است.

Related Posts

کلمه مورده نظرتان را جستو جو کنید